47. Gent - Ninove (25-26 april - 130km)


Een kort Fluffy uitstapje omgeving Gent.
Voor het eerst dit jaar had ik mijn fiets mee.



Ik had gekozen voor de "Verleidelijke Leieroute" met vertrek aan de Watersportbaan in Gent.
Een route via de fietsknooppunten van ongeveer 34 kilometer.
Ik reed al meteen fout ... gevolg extra 3 kilometers ...

"De verleidelijke Leieroute" vond ik weinig verleidelijk ... in geen geval een rustige fietstocht, langs drukke straten, een stuk langs de autosnelweg ... de Leie die heb ik slechts een paar keer gezien.





De fietstocht kon me slechts enkele keer bekoren, voor de volgende fietstocht ga ik me toch wat beter voorbereiden. 

Overnacht aan de sporthal van Ninove samen met een 7- tal andere campers.
Ik heb er 2 jaar geleden ook al eens overnacht, een rustige slaapplaats.

Een 8- tal kilometer van Nevele ligt Merendree, daar had ik een korte wandeling van een 7- tal kilometer, anderhalf uur uitgezocht in de oude Kalevallei een pareltje!







Bloemrijke hooilanden, knotwilgenrijen en sloten vormen samen een van de best bewaarde natuurgebieden van het Meetjesland.
Daar kronkelt de Oude Kale, nu een beek door die ooit een concurrent van de Leie was.
Een prachtige wandeling!

 

Na de wandeling had ik Fluffy ergens op een rustig plekje geparkeerd om op 't gemak een lekker pintje te drinken en wat te genieten van het zonnetje.
Al snel kwam de eigenaar (?) van het stuk grond vertellen dat ik op privé grondgebied stond, hij dacht dat ik daar ging overnachten.
Toen ik vriendelijk zei dat het slechts voor een uurtje was om iets te eten en ik niets zou achterlaten van vuil was het geen probleem voor de man.



Daarna terug naar de watersportbaan van Gent gereden om opnieuw de fiets te nemen richting centrum Gent.
Eerst bij "Poule et Poulette" de inwendige mens terug versterkt met een heerlijke maaltijd.
Daarna met de fiets naar de concertzaal "Het Capitool" gereden voor het tribute aan de meester componist, dirigent Ennio Morricone.

Ik had wat discussie aan de locker omdat men mijn pas vroeg om deze bij te houden wat ik weigerde.
Als veiligheidsagent weet ik dat je nooit je pas mag afgeven, dat is tegen de wet.
Na wat over- en weer "gepraat" moesten ze genoegen nemen met mijn naam en adres ...



Ennio Morricone, de vader van o.a. de Italiaanse filmmuziek, maar liefst 500 films en daarnaast nog talrijke popsongs en klassieke composities.
Wie kent er niet "once upon a time in the west", "The untoucheables", enz ... enz ... .

Een muzikaal orgasme! 75 muzikanten, 20 chorussinger, cowboys en gangsters.
Heerlijk ontspannend!
Een video impressie van een fantastisch avondje dito 2 daagse.