48. Zeeland West- Oosterschelde (14-15 mei - 315km).



Een weekendtripje naar een van mijn favoriete bestemmingen, Zeeland.
Het is er 12 jaar mijn thuis geweest.
Traditioneel is mijn eerste stop Middelburg, vlakbij Vlissingen.







Middelburg, hoofdplaats van de provincie Zeeland vind ik een zeer gezellige stad, leuke winkeltjes, charmante steegjes. Véronique was er nog nooit geweest.
Ze noemen Middelburg ook "klein Amsterdam en terecht!
Naast mijn traditionele "koffie verkeerd" op een terrasje, was het de bedoeling om uit te kijken naar een zonnebril die ik ook vond in "de... Pearl".
De opening van een gloednieuwe winkel met cava, hapjes en een goody bag...



Via Zoutelande naar Fluffy's plekje aan de Westerschelde, daar kun je parkeren vlak aan zee.
Heerlijk gebruncht in een fantastisch decor! 







Verder langs het prachtige landschap naar Domburg, een van de gekende badsteden in Zeeland.
Eerst wat geslenterd door het leuke stadje en via het strand terug naar Fluffy gewandeld.
Heerlijk weer was het, op- en top genieten!





In Zeeland is vrij kamperen verboden, bij een overtreding krijg je meteen een stevige boete.
We moesten dus een plaatsje vinden op een mini camping, die vonden we al snel in Vrouwenpolder.
Het was toch even wennen, constant mensen die je aanspreken op de camping, niet echt mijn dada ...
We worden liever met rust gelaten ;-).














Het was opnieuw schitterend weer de volgende dag, zelfs aan de Oosterscheldekering waar het normaal stevig waait was er amper wind, heerlijk!
In de omgeving van "Neeltje Jans" nieuwe leuke plekjes ontdekt met een glas wijn en de choco mousse vers gemaakt door Véronique.









Wat verder gereden naar Burg-Haamstede naar de "Plompe toren".
Ooit was er daar het dorp "Koudekerke" maar het dorp verdween na een overstroming, alleen de toren staat er nog.
Boven op de toren is het zicht fenomenaal!
We komen er nog zeker terug want bij laagtij kun je er allerlei zeedieren spotten.












Voorlaatste stop Zierikzee, wat een prachtige stad is dat toch, ik kom er zeer graag.



Via de zeelandbrug, 5 kilometer lang, even oud als mezelf (zeer oud dus ...) richting Zeeuws Vlaanderen gereden via de Westerschelde tunnel.





En als afsluiter van een prachtige 2- daagse wilden we de zon zien zakken in de zee ...
Het was even zoeken door wegenwerken maar bij de "panoramaweg" vlakbij Breskens was het fantastisch genieten van de ondergaande zon!
Fluffy, Véronique en mezelf, een fantastisch team!