45. Anzegem - Vichte (31 maart - 1 april - 160km.)



Kort uitstapje richting Heuvelland.
Eerst was het de bedoeling om een fietstocht te ondernemen maar er was slecht weer voorspeld dus ik heb dan maar de fiets terug van het fietsrek gehaald.
Maar al bij al viel het weer best wel mee ter plaatse, fris maar droog.







Ik had gekozen voor een relatief korte wandeling (7km) vlakbij Anzegem, “50 tinten groen in Grijsloke” in het typische glooiende landschap van het Heuvelland.

Tijdens mijn uitstapjes durf ik al eens een dutje te doen tussenin om wat bij te slapen, dat dutje was nogal wat uitgelopen zodat ik me moest haasten om op tijd te komen op mijn “avondprogramma” … 





“Ode aan Wim de Craene”, eerbetoon aan een van mijn favoriete zangers, volgens mij een van de beste kleinkunst zangers ooit.
Wim de Craene stierf in 1990 na een overdosis geneesmiddelen.
Het optreden met verschillende artiesten waaronder zijn zoon Ramses heeft me diep ontroerd, echt prachtig om te zien/horen.
Rozane blijft mijn "all time favorite song".


Een grappig moment tijdens het optreden, toen Ramses de Craene zei “Wim is bij ons” ging plots een van de zijdeuren open, iedereen draaide zich om … het was iemand uit het publiek die van het toilet kwam...
Grappig moment…



Nog aan het nagenieten van het optreden reed ik richting Deerlijk om te overnachten op de parking van “Vanomobil” een gigantische camperzaak.

1 april … de winter was plots terug in het land, ijskoud, lichte sneeuwval, met andere woorden pokkenweer … 



Maar er was een “binnenactiviteit” gepland, uitgebreid de nieuwste campermodellen bekijken bij Vanomobil.
Man, wat zijn de campers duur geworden, ik denk dat ik op het juiste moment ingestapt ben, ik kan nog steeds niet geloven dat ik Fluffy aan die superprijs heb kunnen kopen.
Ik val steeds weer in herhaling, het blijft een van de beste beslissingen die ik in mijn leven heb genomen.









Ik besloot om in de namiddag dan toch een korte wandeling van ongeveer 6,5 km te doen in Vichte.

Het kan toch zo deugd doen eventjes uit te waaien met aansluitend een heerlijke caffè latte en de krant.