44. Asse - Zaventem - Berlare (8-9 maart - 293km).

 
Frank de Boosere voorspelde droog en zonnig weer, een voorbode van de lente, dus tijd om er op uit te trekken met Fluffy.


We moeten niet zo ver rijden om mooie dingen te zien, bestemming was het Pajottenland.
Bewegen is gezond, ik had gekozen voor de “Godsbronneken Borgstad” een wandeling in de buurt van Asse.





Een wat tegenvallende wandeling van 10km, vooral langs straten, alleen de laatste 4 kilometer vond ik super mooi.



In de vooravond ben ik doorgereden naar Steenokkerzeel/Zaventem om vliegtuigen te gaan spotten, het blijft telkens weer indrukwekkend om te zien.



Overnacht op het marktplein van Steenokkerzeel vlakbij een van de verkeerstorens van Zaventem.







Je hebt 2 spottersplatformen bij de luchthaven, een waar je de vliegtuigen ziet landen (25L/07R), de andere waar ze vertrekken (01/19), ik ben er al verscheidene keer geweest en het blijft me intrigeren.

2



In de namiddag tijd voor een wandeling, dit keer in Berlare in de omgeving van Dendermonde.



Een mooie wandeling van een kleine 7 kilometer o.a. langs de Schelde en het Scheldebekken.



Het was de bedoeling om na de wandeling te aperitieven in het “strafste locatie cafĂ©” van Vlaanderen maar het was gesloten.



Geen nood, er is nog altijd Fluffy, drank genoeg in de koelkast.
Ik besloot om daar ter plaatse te overnachten en pas de volgende ochtend richting Brugge te rijden.
Een heerlijke 2- daagse!