30. Kortrijk - Ronse (26-27 november 2020 - 190km).

 

"Tot rust komen" uitstapje richting Kortrijk-Ronse.
Na een kort bezoekje bij vrienden in Kortijk city met Fluffy doorgereden naar Kooigem op het Kortrijkse platte land.

Misschien kennen jullie Kooigem beter als "Bevergem" uit de Vlaamse televisieserie met Freddy de Vadder.
Deze serie kwam in het najaar van 2015 op televisie.




De "Bevergem" wandelroute is een wandeling van ongeveer 9km (2h) langs enkele locaties van de serie.
Leuk om te ondernemen, de wandeling loopt vooral door de weidse Vlaamse velden.
In de avond doorgereden naar Ronse waar ik overnacht heb op de oprit bij vrienden.


's morgens heb ik een wandeling gemaakt in het "Muziekbos" in Ronse om daarna met Fluffy een stuk van de Vlaamse Heuvelroute af te rijden in de Zwalmstreek.
Een wat tegenvallende route vond ik, moeilijk om te volgen en veel door bebouwde woongebieden.

Ik besloot al snel om richting huiswaarts te rijden langs de E40, waar ik maar liefst 2 1/2 u in de file
heb gestaan, waarvan zeker anderhalf uur "blok stil", een ongeval met vrachtwagen in de omgeving van Drongen (foto krant).
Ik heb dan maar midden op de autosnelweg de binnenkant van Fluffy schoongemaakt.