29. Wetteren - Lokeren (14-15 november 2020 - 162km).


Kort Fluffy herfst uitstapje.
Het moet niet ver zijn om te kunnen genieten van het gezelschap van Fluffy.

Ik had gekozen om in de namiddag de "stofduin wandeling" te ondernemen.
Een wandeling van 11km.
Start op de "Rode Heuvel" in Wetteren.
Wim de Craene, mijn favoriete Vlaamse zanger zong er ooit over ...

Meteen over de imposante fiets- wandelbrug over de Schelde, mooi!
Om daarna een flink stuk langs de Schelde te wandelen.

Een pad richting oude bedding Schelde - De Kastermeersen, het was er rustig wandelen in een heerlijk herfstweertje.

Na ongeveer 7 km kwam ik aan een van de hoogtepunten van de wandeling, het veer aan Schellebelle.
"Mondmasker verplicht" en ik had de mijne vergeten ...
Ik mocht er niet op ook al had ik mijn trui en jas tot onder mijn ogen opgetrokken.
Dat was flink balen want ik moest langs dezelfde weg terugkeren, geen stofduinen dus...

Er zijn ergere dingen zeker? ....

Het was eerst de bedoeling om ter overnachten aan het Donkmeer bij Lokeren maar het was er super, super druk, bovendien stond er een bord "verboden voor campers 00h - 7h00".
Dan maar doorgereden naar het "Bospark" dichtbij het centrum van Lokeren waar ik overnacht heb.

Een ochtenloopje in het bos- en stadspark.
Wat voelt het heerlijk aan om terug een klein halfuurtje pijnvrij te kunnen lopen.
Zou ik nu eindelijk verlost zijn van die vervelende knieblessure? Afwachten ...

De schrik sloeg mij om het hart toen ik terug bij Fluffy kwam, ik had mijn autosleutels verloren.
Het angstzweet brak mij uit ...
Met een klein hartje wandelde ik het parcours af die ik gelopen had ... een speld in een hooiberg?

Maar wonder boven wonder zag ik de sleutel liggen op een bankje ... iemand heeft ze daar waarschijnlijk in het zicht neergelegd ... duizendmaal dank anonieme vinder.
Wat een opluchting ... natuurlijk had ik als autistje een plan B, maar toch ...


Net op tijd in Fluffy, want de hemelsluizen gingen open ... dit voor de rest van de namiddag.
Dus voldoende tijd om te genieten van Fluffy en lekker te chillen.