27. Kinderdijk - Rotterdam (29-31 juli 2020 - 530 km).


Een 3 daags uitstapje naar mijn geliefde "Olland".
Via de Westerschelde tunnel en de Oosterschelde waterkering richting Rotterdam gereden.


Ik had een (betalende) camperplaats uitgezocht in Ablasserdam ten zuiden van Rotterdam om van daaruit met de fiets naar Kinderdijk te rijden.



De 19 molens van Kinderdijk zijn Unesco werelderfgoed.
De molens zijn rond 1700 gebouwd om het lager geleden gebied (aan de Lek) droog te houden.
Super mooi om langs de molens en door het prachtig landschap te fietsen.





Een bezoek aan Nederland = poffertjes = heerlijke lekkernij.


Van uit de camperplaats was het de volgende morgen amper 5 minuutjes rijden naar de waterbus die mij zou brengen naar Rotterdam.
Makkelijker kan het niet, fiets op de boot, 45 minuten varen, afstappen aan de Erasmusbrug centrum Rotterdam.


Ik had een fietsroute uitgestippeld langs de (voor mij) belangrijkste bezienswaardigheden.
Grote (metropolen) steden zijn niet echt mijn ding maar Rotterdam is best een leuke stad voor een dagje.









De volgende dag op 't gemak met Fluffy een mooie toeristische rit gemaakt langs "de lek" en de prachtige omgeving en de idyllische dorpjes.
In de namiddag onderweg naar huis in Yerseke lekker mosselen gegeten.