26. Charleville Meziere - Sedan (22-23 juli 2020 - 652km).



Opnieuw richting Franse Ardennen voor mijn 2e Fluffy tripje van juli.
Na een café macchiato bij het uitzichtpunt "les sept meuses" in de omgeving van Dinant doorgereden via Givet naar Charleville-Mézieres.




Het marktplein (Place Ducale) in Charleville-Mézieres is een pareltje.
28 monumentale panden opgetrokken in dezelfde barokstijl.
Jammer van de belachelijk kleine fontein midden op het plein.


Verder is er niet zoveel te zien in Charleville-Mézieres, ik heb ruim te tijd genomen om enkele Ricards tot mij te nemen en te genieten van het zonnetje.



Charleville-Mézieres staat bekend als de hoofdstad van de marionetten.
Bij het “Horloge du Grand Marionnettisten” met daarin een reuze pop die met zijn hoofd door het dak steekt wordt om het uur een fragment gespeeld uit de legende van de Vier Heemskinderen.
Mooi om te zien maar het fragment daarentegen was pover, het duurde amper enkele minuten en je kunt het amper horen.


’s Avonds super lekker gegeten in een klein restaurantje in de binnenstadstad (Poivre et sel).



Met het “buikje rond gegeten” verder gereden met Fluffy richting Sedan waar ik in de omgeving bij Bras de la Meuse aan Canal des Ardennes een prachtig Columbus overnachtingsplaats gevonden heb.

‘s Morgens boven op een heuvel in het bos op ’t gemak ontbeten, heerlijk rustig.


Vandaag stond een bezoek aan het kasteel van Sedan op het programma, het grootste van Europa met reusachtige muren en torens.


Ik was er al eerder geweest maar kon er niet zoveel meer van herinneren.
Het kasteel is leuk om te zien met de audiotour maar aan de andere kant niet spectaculair mooi
Ik had er toch iets meer van verwacht.





Ik besloot daarna om rustig aan terug richting Vlaanderen te rijden via Bouillon met nog een stop in het pittoreske boekendorp Redu.