22. St-Martens-Latem - Waregem (20-21 maart 2020 - 141 km).


Een kort uitstapje helemaal in het begin van de Covid-19 crisis...
Het mooie St-Martens-Latem, langs de Leie wordt soms ook vergeleken met Knokke, want St-Martens-Latem is de duurste woongemeente van Belgiƫ.
Een "huis" kost er gemiddeld €740.000.
De dorpskern is er super mooi, heerlijk om er door te slenteren.
Veel kunstgalerijen zijn er te bewonderen, ook de St-Martinuskerk met het aanpalende gemeentehuis vond ik heel mooi.







In de namiddag heb ik de Albijn Van den Abeelewandelroute gewandeld, een wandeltocht van 9km langs enkele karakteristieke plekjes in de omgeving van Sint-Martens-Latem, vooral het wandelpad in de Leiemeersen kon mij bekoren.





Na een korte rit ben ik neergestreken op de parking van het kasteel van Ooidonk, een mooie plek om te overnachten dacht ik.
Maar gezien de Corona toestand heb ik dan toch maar beslist om een wat minder opvallende slaapplek te gaan zoeken in de omgeving.



Die slaapplaats heb ik dan gevonden in het centrum van Bachte-Maria-Leerne, lekker onopvallend in een straat.


De volgende morgen ben ik richting Waregem gereden om er te gaan lopen langs de Gaverbeek.
Maar eigenlijk voelde ik me niet echt op mijn gemak gezien de Corona maatregelen ... daarom ben ik na een uurtje gelopen te hebben in de namiddag terug naar huis gereden om vanaf dan in mijn kot te blijven ...