21. Huy - Luik ( 2-4 Febr. 2020 - 495 km).


Mijn eerste "Fluffy uitstap" dit jaar was richting Ardennen.
Daar ik laat moest werken ben ik pas vertrokken rond 21h30.
Ik vertrek liever 's avonds dan in de morgen te staan aanschuiven in- en rond Brussel.


Overnacht op de parking van het zwembad in Neupré (bij Huy-Hoei).
's Morgens had ik een afspraak in de garage waar ik Fluffy gekocht heb voor de jaarlijkse "vochtcontrole".
Dit is verplicht om eventueel bij vochtschade aanspraak te kunnen maken op garantie.


Wachten is niet zo mijn ding daarom mijn loopkleren aangetrokken om in de buurt te gaan joggen.


Rond de middag was Fluffy "goedgekeurd" en dan ben ik meteen (na mij opgefrist te hebben) doorgereden naar Hermalle-sur-Huy om daar de wandeling "van de Gerée" te doen.
Eerst de innerlijke mens versterkt met zicht op de nogal vervallen, charmante St-Martin kerk.





Ik had gekozen voor de wat kortere wandeling van anderhalf uur langs weiden, bosjes, loofbossen met af en toe een mooi zicht op de maas.



In de late namiddag doorgereden naar het centrum van Huy (Hoei) waar ik overnacht heb op een camperplek vlak aan de maas, enorm rustgevend.



's morgens stond er een bezoek aan het kasteel van Modave op het programma, blijkbaar een van de mooiste ingerichte kastelen in de Ardennen, maar bij aankomst bleek het kasteel gesloten tot begin april. Pech voor Geert.


Het weer zat ook niet bepaald mee, regen- sneeuwbuien ...
Wandelen in dit weer was dus ook "out of the question".
Maar er is altijd een plan B of C ...
"Ceci n'est ne pas un corps" Hyperrealistische kunst in
kunstencentrum "La Boverie" in Luik.
Kunstwerken die net echt zijn.





De kunstcreaties zien er creepy echt uit, ieder detail zie je, echt fantastisch om te zien.
Ik had een deel van de creaties enkele jaren geleden gezien in Rotterdam, toen was ik ook al onder de indruk.
Jammer dat ik dit tijdens mijn Fluffy tripje niet kon delen met iemand, tja ... het is wat het is ...


 











Indrukwekkend mooi toch?
En wetende dat de 3 mooiste kunstwerken niet mochten gefotografeerd worden, deze waren echt ongelofelijk "hyper realistisch".
Echt een aanrader!
"Ceci n'est ne pas un corps", nog tot 3 mei in "La Boverie" in Luik.