18. Gaasbeek-Mechelen-Esneux (Ard.) (11-14 sept. 2019 - 485 km)


Mijn verjaardaguitstapje startte in de omgeving van Lennik, het kasteel van Gaasbeek.
Online staat het kasteel beschreven als een van de meest romantische kastelen van België.
Echt iets voor mij dus ...




 
Het kasteel werd in de loop der jaren herhaaldelijk verwoest en opnieuw opgebouwd en evolueerde zo van een middeleeuwse verdedigingsburcht naar een romantische residentie.
Leuk is de audio tour waar je stap voor stap wordt meegenomen in de geschiedenis van het kasteel.
De bewoonster, de excentrieke markiezin Arconati Visconti was een specialleke, leuk om met mijn hoofdje even mee de geschiedenis in te gaan.










Ik heb heel wat meer tijd gespendeerd in Gaasbeek dan aanvankelijk voorzien.
Reizen met Fluffy is go with the flow, geen tijdsdruk, dus ik zie wel wanneer ik op mijn volgende bestemming kom.

Het was al laat in de middag toen ik in Mechelen aankwam, na een korte wandeling door het centrum heb ik lekker gegeten op de Vismarkt, hartje Mechelen.
Fluffy stond geparkeerd op een randparking en ik vond in het donker niet meteen de parking terug omdat ik in de tegenovergestelde richting aan het wandelen was, oriënteren is niet mijn sterkste kant.



De volgende dag had ik een afspraak in Neupré (bij Luik) waar ik Fluffy heb aangekocht.
Een van de rolgordijnen was al een hele tijd defect en dit zou vernieuwd worden.
Ik was ietsje kwaad omdat ze na lang wachten net als de vorige keer (want ik had dit als eens voorgehad) het slotje "geplakt" hebben en niet vernieuwd ... foefelaars zijn het bij AJD ...


Een 15- tal kilometer van Neupré (Huy) ligt Esnaux aan de Ourthe, ik was er nog nooit geweest.
Een prachtig camperplekje had ik gevonden via de app "Campercontact", lekker rustig aan de oevers van de Ourthe vlak aan het stadje.






De volgende dag stond er een stevige wandeling op het programma naar La roche au faucon, een uitkijkpunt.
Normaal zorg ik dat ik vooraf voldoende informatie heb verzameld over wandelingen maar dit keer niet en ik liep dan ook keer op keer verkeerd, ik moest telkens terugkeren of een stuk langs de weg wandelen, de wandelroute was ook superslecht aangegeven.
Op een gegeven moment gaf ik het op en ben dan maar langs het fietspad (10km) terug gewandeld naar Esneux.









Het was al een flink stuk in de namiddag toen ik terug aankwam bij Fluffy in Esneux.
Esneux is best te smaken, ik heb er door de avondmarkt gewandeld.






De laatste dag van mijn verjaardag tripje ben ik dan maar met Fluffy naar La roche au faucon gereden.
Wat een heerlijk uitkijkpunt! Stil en rustig, heerlijk om eens een uurtje goed na te denken en te filosoferen.
Kort na de middag ben ik teruggereden richting Vlaanderen voor het verjaardagsfeestje van Noortje, mijn jongste kleinkind.