17. Opaalkust (1 sept. 2019 - 311 km).


De opaalkust, Frankrijk, Nord pas de Calais is een van mijn favoriete "kortbij bestemmingen".
Vooral bij mooi weer is het er adembenemend mooi.
Je heb er een weids uitzicht op de stranden en de soms woeste zee.
De grijze kliffen spreken tot de verbeelding.







Na een korte doortocht en stop in Calais heb ik vlak voorbij Sangatte een wandeling gemaakt langs de kust, heerlijk vertoeven daar.










"Cap Blanc Nez", het uitzicht is er fenomenaal bij mooi weer, slechts 35km verwijderd van Groot Brittannië.
Ik had graag gewandeld langs de krijtrotsen, maar het was hoogtij en dan komt het water tot aan de rotsen.




Volgende stop was in het mooie kuststadje "Wissant", tijd voor een terrasje met een rosé en een rustige wandeling.
In de plaatselijke kerk zag ik een vreemd kruis, een heilige met kleed ... vreemd ... de heilige travestiet?
Ook het Jezusbeeld zonder kruis vond ik "apart mooi".


Logische volgende (korte) stop was "Cap Gris Nez", druk en minder mooi dan "Cap blanc Nez".


Laatste Fluffy stop "Audresselles", bekent om zijn visrestaurants.
Na de onvermijdelijke Ricard als aperitief gegeten bij het bekende visrestaurant "La marie galante".
Fantastische afsluiter van een opnieuw prachtig Fluffy tripje.