16. Geraardsbergen - Ardennen (14-18 aug. 2019 - 560 km).

Fluffy uitstapjes zijn soms ook geestverruimend, neen geen drugs of aanverwanten maar eventjes niets ... helemaal niets ... het hoofdje leegmaken na een diepe ontgoocheling.

                                    

Een uitstap zonder enig echt reisdoel dus.
Vrienden zijn me dierbaar daarom eerst een stop in Menen en Ronse voor een deugddoende babbel.


Vlakbij Ronse ligt Geraardsbergen.
Aan de jachthaven van het provinciaal domein De Gavers heb ik op een leuke plaats de nacht doorgebracht.


Na een wat onrustige nacht"rust" een ochtendloopje gedaan van ongeveer 5km rond het recreatiedomein, heerlijk ontspannend.


De omgeving van de markt van Geraardsbergen is best wel leuk om eens te zien.
Wist je dat Geraardsbergen ook een mannetje pis heeft?
De legendarische muur van Geraardsbergen en de iconische kapel heb ik helaas vergeten ...
dat heb je als totaal onvoorbereid op stap gaat.
Maar de beroemde mattentaart ... die heb ik niet vergeten (zie de foto). 











Daarna mijn weg vervolgd en in de omgeving van Dendermonde een rommelmarkt bezocht waar ik heel onverwacht een van mijn Facebookvrienden tegen het lijf liep.
De wereld is klein ...


Overnacht in de omgeving van Bornem vlak aan het Vlassenbroek natuurgebied aan de Schelde.
Een prachtige omgeving, ik kom er nog zeker terug om te fietsen.


In de morgen wandeling gemaakt langs de oevers van de Schelde in het natuurgebied Vlassenbroek.
Mooi daar!



In de stad Bornem is er buiten het marktplein niet veel te zien.
Wat door de winkelstraat gekeuveld, op een terrasje een koffie gedronken en wat nagedacht over mijn volgende bestemming.
Water, heuvels en bossen? Op naar d'Ardennen!


Met de camper app "campercontact" neergestreken in Wéris in de buurt van Durbuy.
Wéris is een typisch Ardeens klein dorpje, enkele straten groot en bekent om haar "megalieten" een soort Dolmen uit de oudheid.
Leuk dorpje om eens door te wandelen.







Niet in Wéris overnacht omdat er geen telefoon/internet verbinding was.
In normale omstandigheden deert dit mij niet maar ja ...
Dan maar overnacht op de afgelegen parking van de grotten van Hotton.
Heel de avond en nacht alleen gestaan op de parking.


Elke 2 dagen lopen is mijn doel, dus op mijn 3e Fluffy dag terug een loopje van 5km in Hotton langs de oevers van de Ourthe, mooi, mooi, mooi!



Zaterdagmarkt in Hotton.
Eerder een bescheiden markt en hetzelfde als andere markten, of toch niet ...?
Verder is er in Hotton weinig te zien, het ziet er steeds nog hetzelfde uit als 20 jaar geleden ...



Op zoek naar een rustig plekje om om wat uit te rusten, te bezinnen, wat te schrijven en te lezen kwam ik per toeval terecht op de parking van het arboretum, een soort open lucht "bomenmuseum"  in Rendeux aan de oevers van de Ourthe.
Wat een leuk plekje!
Ik besloot om daar te blijven staan en daar ook te overnachten, dat is het leuke aan "Fluffy trips", gewoon blijven waar het leuk is.



Na wat opzoekingswerk op het web besloot ik om de volgende dag de aangegeven wandeling te ondernemen die start aan de parking.
Niet spectaculair maar toch een leuke wandeling van ongeveer 8km ondanks de stromende regen het laatste half uur van de wandeling.




Het kostte mij nogal wat moeite om de parking af te rijden omdat het gras door de regen ondertussen modder was geworden ...

Richting La Roche gereden, ook nog steeds hetzelfde La Roche als vroeger, de hoofdstraat is ondertussen verkeersvrij gemaakt.
Blijft leuk om er eens door te wandelen en een terrasje te doen (het was ondertussen gestopt met regenen).
Daarna richting Brugge gereden.