15. Zeeuws-Vlaanderen - Veere (1-2 aug. 2019 - 489 km).


Ik hou van Zeeuws-Vlaanderen, het is er ook mijn thuis geweest voor meer dan 11 jaar, ik ga er graag terug, nu voor de 2e keer met Fluffy in enkele maanden.
De natuur/zee is er uitgestrekt en rustgevend, de mensen mmm ... (soms) druk maar dit hoort bij Nederlanders.


Na een uitgebreide stop in Middelburg (donderdag marktdag), leuke sfeer en winkeltjes daar, doorgereden langs de kustlijn via Vlissingen/Zoutelande/Westkapelle.
Een van mijn favoriete plekjes is de Panoramaweg vlakbij Westkapelle, je kunt er rijden/parkeren langs de kustlijn.
Stoeltje, theetje, koekje, heerlijk genieten is dat!



Net als de vorige keer heb ik een stop gemaakt in Domburg, wat uitgebreider dit keer.
Terug een bezoek aan enkele leuke interieurwinkels die het vakantiestadje rijk is.
Terrasje op/aan de strandtent en vanzelfsprekend ... een broodje met haring ...


Dit tripje heb ik voor het eerst met Fluffy overnacht op een betalende plaats, een mini camping in de buurt van Veere.
Je weet Nederlanders zijn geen voorstanders van vrij Kamperen en zeker in het hoogseizoen beboet de politie camper eigenaars die illegaal Kamperen.
Ik had geen zin om het risico te nemen, dus een mini camping.


In de vroege ochtend meteen doorgereden naar Veere, een prachtig stadje aan het Veerse meer.
Ik ben er meermaals geweest en ik blijf er van genieten, telkens weer.
De Schotse huizen, de straatjes, mooi, mooi, mooi!
In een ver verleden ben ik er ooit getrouwd, in het stadhuis van Veere, jawel ...


Na een lekker Nederlands ontbijt met bolus ... doorgereden richting stormvloedkering (Neeltje Jans).
Het blijft me fascineren dit gigantische bouwwerk, het grootste in de wereld!




Laatste stop van mijn 2-daags tripje was Zierikzee, ook zo'n vesting/vissers stadje waar het leuk is te vertoeven.
Tijd om mijn fototoestel wat uit te proberen.