14. Lo-Reninge (31 juli 2019 - 290 km).



Ik kom graag in de Westhoek, het is dichtbij en het is er supermooi.
Toeristisch ritje gemaakt richting Lo-Reninge via Kemmel.
De toren bij restaurant/tearoom "Belvedere" stond jarenlang te verloederen maar nu is ze mooi opgeknapt.
Er staan mooie gedichten op de muur en trap bij het naar boven gaan, boven is er een mooi uitzicht.
Jammer dat het geen mooi weer was, het zicht was eerder beperkt.


Het was eerst de bedoeling om de fietstocht 'klavertjevier" in- en rond Lo-Reninge te ondernemen maar ik had heel rustig de tijd genomen om onderweg uitgebreid te ontbijten en het was al na 14h toen ik aankwam in Lo-Reninge, geen tijd genoeg voor de fietstocht op mijn gemak af te haspelen dus ik besloot alleen de kunstroute te wandelen.


 


Elk jaar organiseert VVV Lo-Reninge een beelden- en poëzieroute tijdens de zomermaanden, het dorpje is echt supermooi.
Dus echt de moeite, ik heb er van genoten!










De kerk van Lo-Reninge is verrassend mooi, leuk om er eens door te wandelen en tot rust te komen.


Daarna ben ik naar mijn oude "thuisstad" Ieper doorgereden en op terras heb ik er een lekker vispannetje gegeten.
Ook nog eens door de Menenpoort gewandeld, ik word er telkens stil van dat er zoveel mensen belangeloos hun leven gegeven hebben voor ons landje ...