8. Doel en Kalmthout (17-18 juni 2019 - 395km).


Mijn eerste fiets 2-daagse begon bijna in mineur.
Ik had de sleutels van de 2 fietssloten vergeten thuis, de sloten waren vastgemaakt aan het fietsrek.
Gelukkig had ik een tang mee om beide sloten door te knippen, wat wel wat tijd in beslag nam.

De eerste fietstocht was er ééntje van om- en bij de 40km in de nabije omgeving van de kerncentrale van Doel.
Een combinatie van prachtige natuur en industrie.
Op de dijk fietsend rechts fauna en flora, links het bruisen van havenactiviteit.
En steeds de torens in het zicht van de kerncentrale die continu stoom uitblaast.





Ongeveer halfweg het verlaten polderdorp Doel, ik werd er stil van, echt een spookdorp.
Verbazend en verbijsterend hoe het dorp de speelbal is geworden van generaties politici.
Om de haven te vergroten of om hun eigen zakken te vullen?
Een pure schande!










De rit naar Kalmthout waar ik zou overnachten was er een met hindernissen, alles zat strop rond Antwerpen, voor een tocht van amper 30km heb ik ruim 90km omgereden.

Overnacht op een (gratis) camperparking vlakbij de Kalmthoutse heide natuurpark.
Een prachtige warme avond, dat is genieten!



Voor de volgende dag had ik een wat langere fietstocht voorbereid, 58km via fietsknooppunten.
In het begin was ik verkeerd gereden en belande met mijn fiets in de zandbak van de Kalmthoutse heide.
Verder liep de fietstocht door de bosrijke buurt met de soms gigantische villa's daartussen.
Daarna reed ik vooral door open landschap en de langs het Schelde-Rijn kanaal.
Opeens sloeg het "noodlot" toe, een lekke band ... geen fietshersteller in de buurt, dus te voet terug naar Fluffy ... 2 uur terug wandelen langs de weg ... 


Moe teruggereden naar huis via Nederland, Middelburg - tunnel - Terneuzen om de drukte te vermijden van Antwerpen want daar had ik echt geen zin in na mijn "lekke band avontuur".
Verdict van fietsenhersteller in Brugge, uw fiets is totaal versleten ...