7. Rondreis Luxemburg en Trier (D) (24-29 mei 2019 - 990km).

Rondreis Luxemburg en Trier (D).



Dag 1, 24/5 - 317 km Brugge-Namen-Martelange/Lux.-Rambrouck.


Meteen nadat ik de grens van Luxemburg was gepasseerd ben ik gaan tanken, een tegenvaller ... diesel is amper 0,10 cent goedkoper in Luxemburg, het was ooit anders ...


Ook in Luxemburg is vrij parkeren (overnachten) met de camper verboden.
Daar ik zo goedkoop mogelijk probeer te reizen is het voor mij telkens een uitdaging om een geschikte (gratis) slaapplaats te vinden.
Overnacht in Rambrouck vlak aan de brandweerkazerne.





Dag 2, 25/5 - 95 km Rambrouck-Esch sur sûre-Hosingen.


Vandaag wandeling gemaakt van anderhalf uur rond het stuwmeer in Esch sur sûre, ontspannen maar geen "wauw" wandeling.
Het toeristisch stadje Esch sur sûre is wel eens mooi om te zien maar verder is er niet veel te beleven.







Overnacht op een parking midden in een woonwijk van Hozingen.


Dag 3, 26/5 - 93 km Hozingen - Consdorf.


Ik had vooraf een mountainbike route opgezocht via internet om mijn pas aangekochte (2e hands) mountainbike uit te proberen.
"Parcours voor de allerkleinsten" stond er op de website van Hozingen.
Amaai ... ik heb de helft van het parcours gewandeld, die hellingen zijn echt niet te doen voor een beginner ... volgende keer een vlak parcours.
Onderweg uitgebreid de tijd genomen om uit te rusten.




Verder gereden naar Vianden waar ik heel toevallig mijn ex collega Caroline en haar man Geert zag passeren op hun moto.
Het stadje Vianden is super toeristisch maar eigenlijk is er niet zoveel te zien.
Een arrogante dienster kon mij goed humeur niet verpesten op het terrasje aan de oever van Our.





Overnacht op de parking van het voetbalveld in Consdorf.


Dag 4, 27/5 - 80 km - Consdorf - Echternach -Müllerthal- Berdorf - Erzen.


Vandaag stond er een top wandeling op het programma.
Wandeling "E1-Echternach/Berdorf" met onderweg de befaamde Perekop.
Jammer genoeg was de wandeling halfweg onderbroken wegens werken en moest ik een alternatief pad bewandelen, zo heb ik enkele van de mooie stukken inclusief de Perekop niet gezien.
Reden om nog eens terug te keren en het Müllerthal verder te ontdekken.




Doordat ik het alternatief pad moest nemen kwam ik op een totaal andere plaats aan in Berdorf dan voorzien, het had dan nogal wat voeten in de aarde om vervoer te vinden om terug te keren naar Echternach waar Fluffy geparkeerd stond.
Eerst met de mini bus naar Consdorf en van daaruit de bus naar Echternach, omslachtig ...


Eerst nogal wat heen en weer gereden (o.a naar Trier) om dan uiteindelijk te overnachten in Erzen (lux.) op de parking van het Dinosauruspark. Mooie overnachtingsplaats.


Dag 5, 28/5 - Ernzen - Trier (D) - Redu (B)


Trier is een super gezellige cultuurstad, maar om te parkeren met Fluffy niet zo eenvoudig.
Na veel rondrijden beslist om Fluffy buiten de stad te zetten en met de fiets naar de binnenstad te rijden.
De afstand binnendoor bleek super goed mee te vallen want in nog geen 10 minuten stond ik al aan de Porta Nigra.
De Porta Nigra is een poort gebouw die nog dateert uit de Romeinse tijd, is ook beschermd door de Unesco.











Nog voor de spits een stuk teruggereden richting huiswaarts tot Redu in de buurt van Neuchateau.
Overnacht op de plaatselijke (gratis) camper parkeerplaats.