10. Watou - Westhoek (7 juli - 205 km).


Daguitstap naar het kunst"festival" in het dorpje Watou, vlakbij de Franse grens.
Ik had een alternatieve route genomen langs enkele mooie dorpjes die de Westhoek rijk is, o.a. Loker, Dranouter, Westouter ...
Ontbeten ergens onderweg op een veld met een uitzicht, wielertoeristen vertelden mij dat er daar opgravingen bezig waren uit de Romeinse tijd.


"Soudide", weemoed, heimwee, verlangen ... het thema van het kunstenfestival, op verschillende locaties in Watou.
"Niets bestaat dat niet iets anders aanraakt", zo mooi geschreven!
Een impressie:














 
Het was de bedoeling om 's avonds mijn "koude pla" op te eten op een rustige plaats aan de oevers van de ijzer waar ik mijn allereerste 1e nacht heb doorgebracht in Fluffy, een superplek.
Maar het stond er vol wagens en bovendien zat het aanpalend terras vol met mensen.
Niet mijn ding, dus maar een eindje verder gereden en genoten van het heerlijk avondzonnetje (en mijn "koude pla") ergens op een veld.