62. Diksmuide - Reninge (21-23 juli -195 km).

Vrijdag 21 juli.

Dit keer een Fluffy uitstapje met mezelf.
Ik had gekozen om de rust op te zoeken niet ver van huis en te rijden naar de Westhoek.

Een eerste stop bij de IJzertoren in Diksmuide.
Het enorme vredesmonument staat symbool voor Vlaanderen, vrede, pax.



Weinig volk te zien op de “Belgische nationale feestdag”.
Ik nam rustig de tijd om te wandelen in de omgeving van de imposante toren en site. 

In de namiddag trok ik mijn loopschoenen aan om op een rustig tempo een half uurtje een stukje langs de IJzer te lopen.
Ik blijf op de sukkel met een hardnekkige achillespeesblessure die maar niet wil genezen, heel vervelend en frustrerend want lopen maakt een deel uit van mijn leven.

Na een dutje ben ik in de late namiddag doorgereden richting Elverdinge waar de “Galgebossen” zijn.
De “Galgebossen” waar in de jaren 1700 letterlijk galgen klaarstonden voor de veroordeelden.
Nu een oase van rust en stilte.
Een perfect plekje om te overnachten met Fluffy!



’s Avonds heb ik een wandeling gemaakt in het bos.
Het voelde heel vreemd aan alleen op stap.


Ik zag iets bewegen in de verte … een ree !!!
Zalig om bezig te zien.

De traditie blijft, steeds verse bloemen in fluffy.

Zaterdag 22 juli.

Ondanks ik met Fluffy op een super rustige overnachtingsplek stond had ik niet zo goed geslapen.


Vandaag was het doel om de “Beverdijk wandelroute” te gaan wandelen in Pollinkhove een deelgemeente van Lo-Reninge.


De “Beverdijk route” is een lus wandeling van goed 8 kilometer, een kleine 2 uur wandelen.
Eerst een stukje langs het jaagpad van de Lovaart met best wel veel fietsers, niet zo leuk.




Na anderhalve kilometer bij het sluizencomplex van Fintel draait het wandelpad zich langs de IJzer en vanaf dan was er pure schoonheid en “natuurrust” om door te wandelen.




Langs de eeuwenoude dijk van Veurne ambacht en de uitgestrekte weilanden.
Super mooi om door te wandelen, ik heb de hele wandeltocht ook geen enkele wandelaar tegengekomen, vreemd toch op zo’n mooie wandeling.

Deze wandeling deed mij enorm veel deugd.
Super cliché maar ik kon mijn hoofd leegmaken en terug een heldere kijk creëren op mijn leventje.


Na deze deugddoende wandeling met Fluffy terug naar Elverdinge gereden naar dezelfde plaats waar ik gisteren heb overnacht.
Het is daar lekker rustig aan het Galgenbos, ideaal om wat bij te slapen in de namiddag. 

’s Avonds na het eten heb ik wat gewerkt aan de personeelsplanning voor volgende maand van mijn team.

Zondag 23 juli.

In de ochtend gereden naar Reninge, daar is er de 4e zondag van juli telkens een grote rommelmarkt en kermis.
Door het kwakkelende weer waren er niet zoveel standhouders zag ik aan de talrijke open plaatsen.
Ik heb op mijn gemakjes de rommelmarkt doorgewandeld.




Het bleef gelukkig droog ondanks de dreigende wolken.
Kort na de middag na de Fluffy schoonmaak terug naar Brugge gereden.

Al bij al een mooi verhelderd Fluffy uitstapje, nog niet wetende dat het puzzelstukje heel snel terug zal op zijn plaats zal komen.